Polecany post

Nature Queen ➤ Niezbędne zimą masło shea


7 kwietnia 2014

Pora na napoje- czyli o tym co warto pić.

7 kwietnia 2014
Ponieważ pisałam już o drogocennych i przepysznych właściwościach soków, dziś postanowiłam napisać pare słów więcej o tym co możemy pić, a czego lepiej unikać.


Woda

Pomaga w utracie wagi, sprzyja lepszemu samopoczuciu i oczyszcza organizm, jej zalet można by wymieniać nieskończenie wiele.  Ale co jeśli jej nie lubimy?  Ja do zwykłej niegazowanej wody wkrapiam kilka kropli cytryny, czasem dorzucam mięte, tak przygotowana woda smakuje mi dużo lepiej. Warto pamiętać że powinno wypijać się przynajmniej 1-1,5l dziennie. Szklanka wody przed posiłkiem zapełni nasz żołądek, dzięki czemu zjemy mniej. Popijana w ciągu dnia hamuje apetyt i nawilża całe nasze ciało.
Wody, po które ja sięgam to Żywiec Zdrój, Dobrowianka, Kropla Beskidu, Muszynianka. A tutaj TEST WÓD



                













Mleko
Jest zdrowe, smaczne, jednak warto sięgac po to odtłuszczone lub chociaż o obniżonej zawartości tłuszczu. Pozwala zregenerować siły, nawadnia i jest źródłem wielu witamin i składników mineralnych. Ja nie lubię pić samego mleka więc często z pomocą mleka (lub jogurtu naturalnego, kefiru) przygotowuje koktajle z owocami sezonowymi. Taki koktajl bardzo dobrze zaspokaja uczucie głodu. Również kakao jest świetną alternatywą, oczywiście to bez cukru. Czasem sięgam również po mleko sojowe.





Owocowe soki, napoje, nektary
Tylko te wyciskane ze świeżych owoców, przez nas w domu są najlepsze. Warto pić ich szklankę dziennie, wieksza ilość nie jest wskazana, bo owoce choć zdrowe są kaloryczne i zawierają wiele cukru. Na te kupione w sklepie warto uważać i się wystrzegać lub chociaż rozcieńczać z wodą. Jesli sok kupiony w sklepie to tylko ten z 100% sokiem wyciśniętym z owoców, bez dodatków cukru. W sklepach są to soki tzw. jednodniowe. Jeśli poszukacie lepiej można również znaleźć soki w 3litrowych workach, kosztują około 13zł ale są w 100% z owoców, nie zawierają cukru, konserwantów są jedynie pasteryzowane.

Soki warzywne
Bardzo zdrowe, zawierają dużo błonnika i składników mineralnych. Uważajmy jednak na te sklepowe, które w składzie kryją różne potworki. Najlepiej takie soki przygotowywać samemu, w domu wtedy ogranicza was tylko wyobraźnia. Ja uwielbiam te z marchewką! Bardzo zdrowe są również soki pomidorowe. Soki warzywne mają dużo mniej kalorii niż owocowe!


Kawa i herbata
Są to na tyle powszechne napoje, że ciężko byłoby z nich zrezygnować. Warto jednak pamiętać że kawa może być bombą kaloryczną. Latte lub macchiato mogą mieć nawet do 300kcal a z bitą śmietaną, polewą, Z dodatkami nawet 500! Oczywiście zwykła czarna kawa bez cukru i dodatków to dosłownie kilka kalorii. Jeśli chodzi o herbatę warto sięgnąć po tą zieloną, która chroni nasz organizm przed starzeniem i rozwojem chorób, oczywiście bez cukru!

Napoje gazowane
Każdy wie że lepiej się ich wystrzegać jednak zdarza nam się po nie sięgać. Zawierają mnóstwo cukru , nawet ponad 5 łyżeczek cukru na szklankę! Są największym źródłem kalorii w diecie amerykańskiej.

Napoje light
Kompromis niby dobry, ale ja mam wątpliwości i zdarza mi się sięgać po cole zero. A to nie jest najlepszy i najzdrowszy wybór.. Bo i  owszem te napoje nie zawierają cukru, kalorii ale niezdrowy aspartam.

Napoje izotoniczne
Nie są polecane osobom podczas diety. To napoje dla osób podczas intensywnych i długotrwałych treningów, nawdniają szybciej niż woda i uzupełniają utraty energii.


Energetyki
Najlepiej ich w ogóle unikać, mają wszystkie grzechy napojów gazowanych a dodatkowo spożywane w nadmiernych ilościach powodują mase powikłań takich jak zaburzenia pracy serca, bezsenność, nerwowość, ale też odwadniają.



Alkohol
Piwo, likiery, kolorowe wódki to zdecydowanie kaloryczny wybór. Alkohol spowalnia spalanie tłuszczu i jest szkodliwy. Najmniej jest wytrwane czerwone wino.










Podsumowując.
Jedna puszka coli raz na jakiś czas to nie grzech to samo ma się do alkoholu,
czy innych napoi najważniejsze jednak by te produkty na stałe nie zagościły na naszej liście zakupów.
Jeśli właśnie się odchudzacie warto zrezygnować ze słodkich napojów, a sięgnąć przede wszystkim po
wodę, świeżo wyciskane, zdrowe soki, czy to warzywne czy owocowe lub też koktajle mleczne.

Moje grzechy główne?
- zbyt mało wody!!!
- skłonność do sięgania po gazowane napoje!!
- energetyki!


8 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny post! Jeśli chodzi o mleko to najlepiej kupować pasteryzowane, a nie UHT :)
    Co do wody to właśnie bardzo lubię z miętą i cytryną, zwłaszcza w upalne dni :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja piję wodę smakową, mleko (lub kakao) i herbatę owocową. Czasem sięgam po jakieś soki :) Energetyków i kawy nie lubię....

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wodę, soki owocowe i warzywne, które codziennie przygotowuje. Bardzo lubię tez Colę Light, ale sięgam po nią rzadko ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. woda przede wszystkim :)
    obserwuję :) dzięki za wizytę u mnie
    fashionbysultana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja pijam tylko i wyłącznie wodę, soki, herbatę i mleko!:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy post..;) ja pije tylko wodę i herbatę..;) A co powiesz na wspólną obserwację? Jak się zgadzasz, daj znać w komentarzu u mnie na blogu, żebym mogła się odwdzięczyć :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam te same grzechy główne co Ty :D
    wody nie piję wcale-nie lubię,natomiast pepsi,kawa to moje ulubione napoje :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy pomysł na posta :) Ja staram się nie pić gazowanych :)

    OdpowiedzUsuń

Instagram